woensdag 21 september 2011

PGO

Probleemgestuurd onderwijs of PGO is een pedagogisch concept van 'actief leren' dat werd ontwikkeld aan de McMaster Uni in Hamilton, Ontario, Canada.

De methode is gebaseerd op de cognitieve psychologie en beoogt optimaal aan te sluiten bij de manier waarop de mens van nature leert.
- Kennis kan niet worden overgedragen, alleen actief worden verworven
- Kennis van mensen ligt vast in individiuele unieke neurologische netwerken. Kennis opdien is deze netwerken uitbreiden.
- Kennis die wordt opgedaan in de context van een reële praktijksituatue wordt beter onthouden en wordt beter toegepast.


Op school krijgen we dit 1x per week (aangezien ik alleen op woensdag naar school ga). En ik vind het doodsaai, we zitten in de klas met 18 man. Er is geen structuur, de helft zit wat anders te doen, misschien 3 man doen actief mee. Ik mag nu niks meer zeggen want ik heb al 2 vragen beantwoord, nu moeten andere het woord doen. Maar iedereen zit apatisch voor zich uit te kijken. Oja én ik ben notulist, ook geweldig!

Niemand wil voorzitter zijn, als er iemand moet worden aangewezen is iedereen toevallig bezig of kijkt naar buiten...PGO i love it (NOT)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten